Het nieuws over de overname ging al rond maar is nu officieel bekendgemaakt tijdens een persbijeenkomst, op het moment dat ook het programma van de aankomende editie in juli bekend werd gemaakt. Aan onze collega’s van Quote laat Fashion Week-directeur Hans van der Linden weten: ‘Dit geeft ons veel meer mogelijkheden.’ De nieuwe eigenaar: TMG, oftewel de Telegraaf Media Groep.

Bart Maussen en Hans van der Linden, sinds 2010 eigenaar van Fashion Week, waren al langer bezig het evenement elders onder te brengen. Maussen vond dat de gemeente Amsterdam te weinig ondersteuning bood, en dreigde zelfs het evenement te verhuizen of er helemaal mee te stoppen.

‘De Amsterdamse Fashion Week is de enige ter wereld zonder subsidie’, legt Maussen uit aanQuote. ‘Dus we zijn afhankelijk van sponsors, maar die willen tegenwoordig van te voren al weten wat het ze oplevert. We genereren natuurlijk veel free publicity, maar garanties konden we niet geven. TMG heeft zoveel mediakanalen, nu kunnen we dat wel.’

Wat de twee precies bedoelen met ‘meer mogelijkheden’? Het contract met de Westergasfabriek, al jarenlang de venue voor de Amsterdamse modeweek, loopt nog steeds, maar daarnaast zal ook de ‘betonnen jungle’ van de Zuidas worden opgezocht. Voor een mogelijk off-scheduleprogramma aldaar. Maussen: ‘De bedoeling is om tijdens de Fashion Week daar een pop-up-show of expositie te openen. Het wordt spectaculair.’

De uitbreiding zal op zijn vroegst bij de Fashion Week van januari 2017 gerealiseerd zijn.

Bron: Elle

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s